Hoe u zo effectief mogelijk een connectie kunt maken met uw e-commerce publiek

Grant Robinson
U
Ultieme connectiviteit leidt tot eindeloze mogelijkheden. Zorg ervoor dat u deze simpele tips toepast om uw product zo veel mogelijk te verkopen op een positieve manier. Haal het meeste uit uw e-commerce relaties.

 
Het toevoegen van producten aan winkelwagentjes en naar de online kassa gaan, is waar het allemaal om draait bij e-commerce. Oprecht begaan zijn met uw klanten is de manier om dat te doen. Hoe meer mensen tijd spenderen online, hoe meer er op zoek zijn naar een oprechte ervaring. Zelfs als het gaat om het kopen van iets. De aandacht trekken van potentiële klanten door ze interessante en bijzondere content te tonen, versterkt de waardering van uw consumenten voor uw merk.
In een wereld waar veel geadverteerd wordt en die zwaar gemanipuleerd wordt door marketing goeroes met diploma’s in de psychologie, is oprechtheid de nieuwe hype. Een generatie die online opgegroeid is, ruikt nepheid al van veraf. Wat uw bedrijf uniek maakt, bent u en niet gelikte campagnes. U biedt misschien dezelfde producten aan als uw concurrenten. Maar het is uw authentieke manier van het benaderen van uw merk waarmee u klanten en het publiek in verrukking brengt.
 

WIE DOET WAT IN UW ORGANISATIE?

Webpagina’s zijn uw claxon. U kunt heel veel geluid maken om velen van uw doelgroep te bereiken. De webpagina is de etalage van het digitale tijdperk. De content die u deelt met de buitenwereld is net zo belangrijk als dat het mooi maken van uw etalage vroeger was, voor de opkomst van online shoppen. U trekt compleet onbekenden aan met een stukje van uw persoonlijkheid of merk. Sommige winkels staan bekend om hun “etalages”. Zij kunnen in sommige consumentengroepen gezien worden als onderdeel van het culturele weefsel.
Blogs en sociale media zijn de plekken waar u direct met uw publiek kunt communiceren. Het gebruik maken van deze platformen kan u helpen uw merk dagelijks te representeren. En dat terwijl u een-op-een kunt communiceren met uw potentiële klanten. Als u blogs aan het samenstellen bent, houd dan uw publiek in uw achterhoofd en praat direct tegen ze. Laat ze zien dat u luistert naar hun persoonlijke vragen en zorgen. Sociale media geven ongeëvenaarde toegang tot huidige klanten en toekomstperspectieven. U weet al wat uw toekomstige klantenbestand is door de research die u gedaan heeft via verschillende analytische platformen. Nu is het tijd om erachter te komen hoe u de potentiële klanten van gepersonaliseerde service kunt voorzien.
Geloof het of niet, uw klanten betrekken bij uw merk verloopt niet meer alleen extrinsiek. Het is niet meer zo dat u ze iets voorschotelt en dat dat het is. In werkelijkheid zijn ze veel meer intrinsiek betrokken bij een steeds veranderend, gepersonaliseerd marketing platform. Uw directe en ogenblikkelijke betrokkenheid geeft de mogelijkheid om uw merk in detail aan te passen aan uw klanten.
 
Uw directe en ogenblikkelijke betrokkenheid geeft de mogelijkheid om uw merk in detail aan te passen aan uw klanten.
 

LATEN WE BEGINNEN BIJ DE BASIS

Goed kunnen praten met klanten betekent niet dat u de touwtjes kunt laten vieren als het gaat om de basiselementen. Coole ontwerpen blijven coole ontwerpen. Een informatieve en makkelijk te gebruiken website is nog steeds een must. En de drie F-en zijn nog steeds meer dan ooit waar. Functionaliteit. Functionaliteit. Functionaliteit. Als uw website of de betaalpagina van een derde partij waar de klant naartoe wordt geleid onhandig in gebruik is, kijkt hij snel verder. Nu betekent gisteren in een wereld waar constant gecommuniceerd wordt.
Alles moet werken met één klik, meteen. Een vertraging betekent negatieve conversies. En dat sijpelt door. Iedereen geeft ratings en commentaar, een duimpje omlaag of omhoog in een review. Loop niet het risico dat iemand een slechte beoordeling schrijft omdat uw winkelwagentje niet goed functioneerde. Als de onvermijdelijke foutjes die iedereen kan maken ook u overkomen, wees er dan op voorbereid met foutberichten waarmee de klanten betrokken blijven. Bijvoorbeeld, 404 meldingen met interessante feitjes of humor in plaats van een steriele boodschap, zijn innemend. Klanten proberen het sneller nogmaals met een glimlach op hun gezicht in plaats van dat ze het gefrustreerd weg klikken.
 

OVER HUMOR GESPROKEN

Iets zeer specifieks als het om mensen gaat, is humor. En dat speelt een belangrijke rol als sociaal smeermiddel. Lachen zorgt voor stressvermindering en sociale verbinding. Het gebruiken van humor betekent niet meteen dat er de hele dag door gelachen moet worden, 24/7. Te veel comedy leidt af van de kern boodschap die u probeert uit te dragen en kan uw branding in de weg zitten. Precies de juiste hoeveelheid maakt uw toekomstige kopers nieuwsgierig en uw merk herkenbaar. Een goeie grap wordt altijd doorverteld aan vrienden. Laten we eerlijk zijn. Humor kan in het verkeerde keelgat schieten als het niet op de juiste manier gebruikt wordt. Er is niets ergers dan kromme tenen als er gemunt wordt op een lach. Dit niet goed voor elkaar krijgen, is beschamend. Het vertellen van grappen wordt niet heel erg gewaardeerd tijdens het laden van een klantaccountpagina. Zelfs niet als het bij het merk zou passen. Klanten willen geen grap horen over een hond met drie poten als ze hun creditcard gegevens in moeten vullen. Wees vooral niet te sarcastisch. Met alleen tekst komt ironie soms niet helemaal goed over als de context ontbreekt.
 

HET IS OKÉ OM EMOTIONEEL TE ZIJN

De Homo sapiens wordt gedreven door emotie. Het aanspreken van uw publiek op een emotioneel niveau blijft hangen. Humor, empathie en mededogen zijn krachtig – vooral als het oprecht gebruikt wordt. Uw passie voor uw product, beantwoord door betrokken klanten, wordt weerspiegeld in de conversies.
 
Uw passie voor uw product, beantwoord door betrokken klanten, wordt weerspiegeld in de conversies.
 

WAT DOET SOCRATES HIER?

Betrek de haters net zozeer als de fans. De socratische methode is een oude, maar een goeie. Stel vragen en ga op zoek naar antwoorden. De dialectiek kan verborgen betekenissen tonen die misschien handige inzichten kunnen geven voor toekomstige campagnes. De zaken hoeven niet per se allemaal oud Grieks en serieus te zijn. Uitwisselingen kunnen enthousiaste gesprekken zijn over iets waar u vol van bent. Oprechte passie en echte kennis doen mensen terugkeren als deelnemers of toeschouwers. Mogelijke gesprekken zitten overal verscholen.
 

DE KRACHT VAN FILANTROPIE

Sociale bijdragen moeten, los van de normale praktijken van uw bedrijf, benadrukt worden. Zorg dat uw klanten bewust zijn van al het sociale werk dat u doet. Assisteert u non-profit organisaties met arbeidskracht, of doneert u een percentage van uw winst aan een NGO? Perfect. Sociaal bewustzijn is namelijk een sociaal betaalmiddel en zit verborgen in de warme gevoelens die mensen krijgen als ze andere mensen helpen. Zorg dat u daar genoeg over loslaat en uw klantenbestand up-to-date houdt.
 

BEN ORIGINEEL

Mensen houden van exclusiviteit. Oprechte en unieke content zorgt ervoor dat klanten terug blijven komen. U kunt er zeker van zijn dat ze ook de sites van uw concurrenten hebben doorgespit. Als die allemaal hetzelfde materiaal herschrijven en hergebruiken, springt uw originaliteit eruit. Met origineel materiaal bouwt u vertrouwen en support op, gebaseerd op een autoritaire, maar informatieve toon. Unieke content geeft u een duidelijke plek in uw sector. Autoriteit ligt beslagen in authenticiteit. Mensen houden van ongebruikelijke representaties van hun eigen interesses. Wees niet verlegen. “Zijn zoals u bent” als merk garandeert 100% originaliteit en leidt tot goed vertrouwen zonder compromis.
 

MARKETEERS ZONDER GRENZEN

Het internet is een medium waarbij u “mee moet doen”. U moet participeren om er de vruchten van te kunnen plukken. Het hebben van een geweldige “etalage” trekt zeker klanten naar uw virtuele shop, maar als u niets te melden hebt, blijven ze niet lang. Als u weet wat u wilt zeggen, maar niet hoe, laat Yuqo u dan helpen met onze kracht. Heeft u het gevoel dat uw aanwezigheid op het web wat effectieve blog posts en copywriting mist? Dan kan ons team van vaardige woordwevers aangepaste content voor u samenstellen die klanten naar uw virtuele deur trekt.