MAAK EEN BEDRIJFSPAGINA AAN
Als u een community van ongeveer 546 miljoen gebruikers wilt bereiken, dan moet u een bedrijfspagina creëren op LinkedIn. Kunt u een persoonlijk profiel voor sociale media aanmaken, dan kunt u dit zeker. Ja, ook zonder de hulp van IT-specialisten of dure consultants. Er zijn slechts vijf eenvoudige stappen om te volgen, zoals hieronder uiteengezet. De eerste stap is het aanklikken van de knop Bedrijfspagina maken om aan de slag te gaan. De tweede stap is het uploaden van uw bedrijfslogo. Stap drie is het beschrijven van uw bedrijf, idealiter in 2000 karakters of minder met een SEO vriendelijk overzicht. Stap vier is het invoeren van de URL van uw bedrijfswebsite. Gebruik het vervolgkeuzemenu om uw bedrijf te categoriseren. Tot slot is stap vijf het checken van de inhoud en als u tevreden bent, gaat u ervoor en klikt u op publiceren. U kunt ook medewerkers toevoegen als beheerders. Dat is alles. Nu maakt uw bedrijf deel uit van de community op LinkedIn.
MAAK EEN CARRIÈRE PAGINA AAN
Dit is de wervingstool die LinkedIn biedt. Op het tabblad Leven vertelt u het verhaal van uw bedrijf. U kunt het ook werknemers voor u laten vertellen in een persoonlijke noot. Hier komen werkzoekenden meer te weten over uw bedrijf en de bedrijfscultuur. Wees niet bang om creatief te zijn. U hoeft de inhoud niet te beperken tot tekst. Foto’s en video’s kunnen een betere manier zijn om te communiceren en het juiste talent aan te trekken. De keuze is aan u. Op het tabblad Vacatures kunt u ook reclame maken voor vacatures.
MAAK EEN SHOWCASEPAGINA AAN
Wilt u een marketingcampagne lanceren of een gerichte boodschap overbrengen? Dat is precies waar Showcasepagina’s voor zijn. U kunt uw Bedrijfspagina en Showcasepagina’s in meer dan 20 talen instellen. Zo zorgt u ervoor dat u een zo breed mogelijk publiek bereikt en mensen in hun eigen taal aanspreekt.
GEBRUIK LINKEDIN OM UW SUCCES TE METEN
Om uw succes te meten en inzicht te krijgen in verbeterpunten, kunt u LinkedIn-analyses gebruiken. Ook krijgt u een duidelijk beeld van de activiteit op uw pagina en de grootte van uw groep volgers. Bekijk wat werkt en pas het nodige aan om slecht presterende campagnes weer in goede banen te leiden. Geen giswerk en verwarring meer. Met LinkedIn-analyses verkrijgt u de benodigde gegevens voor het gewenste verkeer.
LINKEDIN IS NIET GEWOON EEN SOCIAAL NETWERK
Geen ander platform is vergelijkbaar met LinkedIn. U kunt zelfs YouTube-video’s op uw bedrijfspagina zetten om meer mensen aan te trekken. Dat klopt, YouTube-video’s zijn compatibel met het platform en kunnen de creativiteitskloof overbruggen als u het goed doet. In plaats van een video voor één sociaal netwerk te maken, bereikt u met hetzelfde filmpje twee van de grootste online community’s ter wereld. En moedigt u ook nog eens uw medewerkers aan om mee te doen? Dan kunt u een exponentieel groter publiek bereiken.
Rijke, originele content is de sleutel tot succes op LinkedIn. Teksten bombarderen met zoekwoorden die vaak meer lezers trekken dan verdiend, is niet de manier. Dit komt omdat het niet alleen bots en algoritmen zijn die het verkeer aansturen. LinkedIn werkt met echte mensen om deze minderwaardige praktijk tegen te gaan. Toch is SEO nog steeds belangrijk. Vergeet dus niet uw content aan te passen aan de voorwaarden om bezoekers naar uw pagina te trekken. LinkedIn is het belangrijkste zakelijke sociale netwerk en het zal niet lang duren voordat ook u de positieve invloed ervan ondervindt.