BEWAAR DE CONTENT DIE ALLEEN EEN UPDATE NODIG HEEFT
Het goede nieuws is dat u absoluut niet al uw oude content volledig hoeft weg te gooien. Hoewel veel blogs u maar al te graag vertellen dat u dit wel moet doen, is dit niet in alle gevallen de beste optie. Soms is alleen een kleine update nodig om oude content nieuw leven in te blazen. En plots is het weer relevant. Zakelijke contactgegevens kunnen en zullen in de loop der tijd veranderen. Om deze pagina’s weer relevant te maken, hoeft u ze alleen maar bij te werken met het nieuwe telefoonnummer en e-mailadres. Bovendien kan naarmate een bedrijf groeit het product-/dienstenaanbod veranderen. U kunt deze pagina’s gewoon behouden en simpelweg bijwerken met de huidige informatie. Updates zijn soms alles wat nodig is. Tenzij u grote wijzigingen hebt aangebracht in uw bedrijfsstructuur en kernactiviteiten, natuurlijk. Zoals toen Nokia van het maken van toiletpapier naar mobiele telefoons overstapte.
301 REDIRECT
Oude content die echt niet kan worden opgeschoond, heeft mogelijk een resterende URL-waarde. Als u dergelijke teksten moet verwijderen, kunt u een “301 redirect” naar een nieuwe pagina implementeren. Dit kan een gerelateerd onderwerp behelzen of een geheel nieuwe pagina. Op zijn minst uw startpagina. Verwijderde berichten kunnen nog steeds verschijnen op Google, zelfs weken nadat u ze heeft verwijderd. Denk dus niet dat verwijderen genoeg is. U kunt het zich niet veroorloven de waarde te vergeten die een URL nog heeft. Voor een 301 redirect kunt u een verscheidenheid aan hulpmiddelen gebruiken. Yoast.com heeft bijvoorbeeld een handige stap-voor-stap handleiding met diverse opties.
410 GONE
Google ertoe brengen een post helemaal te vergeten, is niet zo lastig als u misschien denkt. Wilt u oude content verwijderen en ervoor zorgen dat het voorgoed verdwenen is, dan is de status “410 gone” de beste optie. Misschien biedt u een product of dienst niet meer aan. Om deze content volledig en zonder vertraging te verwijderen, is 410 gone de oplossing. Voor een meer gedetailleerde uitleg over de verschillende servercodes is Yoast de site om te bezoeken.
WAAROM KEYWORDS NIET MEER GENOEG ZIJN
Google SEO is aanzienlijk veranderd sinds 2011. Content die voor de Google Panda-update is gemaakt, is simpelweg niet meer voldoende. Mogelijk moet u een audit uitvoeren van oude teksten met veel zoekwoorden, om te voldoen aan de huidige regels. Goede content wint het nu van de met sleutelwoorden gevulde teksten van vroeger.